- AutorIn
- Rita Fransina Maruanaya Technische Universität Dresden, Fakultät Erziehungswissenschaften, Institut für Berufspädagogik und berufliche Didaktiken
- Wilma AkiharyDepartment of German Language Education, Pattimura University, Indonesia
- Titel
- Developing ISLANDS Learning Model in Improving the Guiding Ability of Students in Maluku Archipelago
- Zitierfähige Url:
- https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:bsz:14-qucosa2-856551
- Konferenz
- Gemeinschaften in Neuen Medien. Dresden, 06.–07.10.2022
- Quellenangabe
- Gemeinschaften in Neuen Medien. Digitalität und Diversität. Mit digitaler Transformation Barrieren überwinden!? : 25. Workshop GeNeMe‘22 Gemeinschaften in Neuen Medien
Herausgeber: Thomas Köhler, Eric Schoop, Nina Kahnwald, Ralph Sonntag
Erscheinungsort: Dresden
Verlag: TUDPress
Erscheinungsjahr: 2022
Seiten: 326-337
ISBN: 978-3-95908-241-9 - Erstveröffentlichung
- 2022
- DOI
- https://doi.org/10.25368/2023.87
- Abstract (EN)
- ... The learning model developed in this study is the ISLANDS learning model. ISLANDS stands for Identification, Setting, List, Application, Note, Duplication, and Scrutinize.This learning model provides space for students to learn independently, it is by searching and finding information about tourism objects and Phrases according to the material, working in groups to practice collaboration skills, sharing information and knowledge, and sharing tasks and responsibilities, leadership, solving problems, actively speaking in German with the help of teachers and native speakers and only focusing on local wisdom which is of course very well known to them, making it easier for them to absorb the material provided by the teacher. In addition, students are also given the opportunity to evaluate the process and their learning outcomes. Thus, it is hoped that this interactive, communicative, active, independent and local wisdom-oriented learning model can increase students’ learning motivation and their mastery of the German language, especially guiding abilities. [Aus: Introduction]
- Freie Schlagwörter (DE)
- Konferenz, GeNeMe 2022, ISLANDS-Lernmodell, Führungsfähigkeiten, Kompetenzentwicklung
- Freie Schlagwörter (EN)
- GeNeMe 2022, ISLANDS learning model, leadership skills, competency development
- Klassifikation (DDC)
- 330
- Klassifikation (RVK)
- QR 760
- Verlag
- TUDpress - Verlag der Wissenschaften, Dresden
- Sonstige beteiligte Institution
- Hochschule der Deutschen Gesetzlichen Unfallversicherung (HGU)
- Technische Universität Dresden, Center for Open Digital Innovation and Participation (CODIP)
- Technische Universität Dresden, Fakultät Wirtschaftswissenschaften
- Version / Begutachtungsstatus
- publizierte Version / Verlagsversion
- URN Qucosa
- urn:nbn:de:bsz:14-qucosa2-856551
- Veröffentlichungsdatum Qucosa
- 31.05.2023
- Dokumenttyp
- Konferenzbeitrag
- Sprache des Dokumentes
- Englisch
- Lizenz / Rechtehinweis