- AutorIn
- Bianca Junghans Technische Universität Dresden, Fakultät Wirtschaftswissenschaften, Lehrstuhl für Wirtschaftsinformatik, insb. Informationsmanagement
- Maximilian SeidelTechnische Universität Dresden, Fakultät Wirtschaftswissenschaften, Lehrstuhl für Wirtschaftsinformatik, insb. Informationsmanagement
- Thomas ZocherTechnische Universität Dresden, Fakultät Wirtschaftswissenschaften, Lehrstuhl für Wirtschaftsinformatik, insb. Informationsmanagement
- Titel
- Shift in Perspective: Case Study of Motivational Factors in an Online Innovation Community
- Zitierfähige Url:
- https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:bsz:14-qucosa2-856473
- Konferenz
- Gemeinschaften in Neuen Medien. Dresden, 06.–07.10.2022
- Quellenangabe
- Gemeinschaften in Neuen Medien. Digitalität und Diversität. Mit digitaler Transformation Barrieren überwinden!? : 25. Workshop GeNeMe‘22 Gemeinschaften in Neuen Medien
Herausgeber: Thomas Köhler, Eric Schoop, Nina Kahnwald, Ralph Sonntag
Erscheinungsort: Dresden
Verlag: TUDPress
Erscheinungsjahr: 2022
Seiten: 239-250
ISBN: 978-3-95908-241-9 - Erstveröffentlichung
- 2022
- DOI
- https://doi.org/10.25368/2023.79
- Abstract (EN)
- New product innovations are necessary to attract consumers for companies to survive in the market in the long term in our fast-moving world. One way to gain access to such new creative solutions is through online communities whose members exchange ideas on virtual platforms (Antikainen & Väätäjä, 2010). This explorative research paper investigates the motivational reasons of users who engage themselves on innovation platforms. The aim is to provide practice-oriented design recommendations to support community managers in establishing or improving innovation communities in companies. The improved conditions have a positive influence on the creativity of individual users and thus contribute to the increased innovative power of the entire online community. The study focuses on LEGO Ideas as an example of an online innovation community with members from all over the world. Within the community LEGO models are designed, discussed, re-designed and finally rated by enthusiasts. The best-rated models are then produced as innovative products. The designers of the models receive a share of the sales revenues. The article specifically addresses the following research question: What key factors motivate online community innovators’ engagement? [Aus: Introduction]
- Freie Schlagwörter (DE)
- GeNeMe 2022, Motivation, Sichtweise, Motivationsgründe, Innovationsplattform
- Freie Schlagwörter (EN)
- GeNeMe 2022, Motivation, point of view, reasons for motivation, innovation platform
- Klassifikation (DDC)
- 330
- Klassifikation (RVK)
- QR 760
- Verlag
- TUDpress - Verlag der Wissenschaften, Dresden
- Sonstige beteiligte Institution
- Hochschule der Deutschen Gesetzlichen Unfallversicherung (HGU)
- Technische Universität Dresden, Center for Open Digital Innovation and Participation (CODIP)
- Technische Universität Dresden, Fakultät Wirtschaftswissenschaften
- Version / Begutachtungsstatus
- publizierte Version / Verlagsversion
- URN Qucosa
- urn:nbn:de:bsz:14-qucosa2-856473
- Veröffentlichungsdatum Qucosa
- 31.05.2023
- Dokumenttyp
- Konferenzbeitrag
- Sprache des Dokumentes
- Englisch
- Lizenz / Rechtehinweis