- AutorIn
- Constantino Grau Turuelo Technische Universität Dresden, Fakultät Maschienenwesen, Institut für Energietechnik, Professur für Technische Thermodynamik
- Oscar Banos GarcíaTechnische Universität Dresden, Fakultät Maschienenwesen, Institut für Energietechnik, Professur für Technische Thermodynamik
- Prof. Dr. rer. nat. habil. Cornelia BreitkopfTechnische Universität Dresden, Fakultät Maschienenwesen, Institut für Energietechnik, Professur für Technische Thermodynamik
- Titel
- thermoEⁱⁿᵗ: E-Assessments for International Students in Mechanical Engineering
- Untertitel
- Using Technical Thermodynamics as Pilot for Mathematics Oriented Subjects at the TU Dresden
- Zitierfähige Url:
- https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:bsz:14-qucosa2-743112
- Quellenangabe
- Wege zum Studienerfolg : Analysen, Maßnahmen und Perspektiven an der Technischen Universität Dresden 2016 – 2020
Herausgeber: Schulze-Stocker, Franziska
Herausgeber: Schäfer-Hock, Christian
Herausgeber: Greulich, Henriette
Erscheinungsort: Dresden
Verlag: TUDpress
Erscheinungsjahr: 2020
Seiten: 271-304
ISBN: 978-3-95908-188-7 - Erstveröffentlichung
- 2020
- Abstract (EN)
- In recent years, the development of e-learning content has proved to be a very practical tool for improving existing learning options for students and workers, as e-learning can be used anytime and anywhere. At the universities, this versatility simplifies the process of reaching a larger number of students, especially those who have difficulties understanding the lecture.This is especially true in the case of foreign students, as language is an important barrier to overcome in early stages of the study. In order to improve the integration and success of foreign students at the Technical University of Dresden, the project thermoEⁱⁿᵗ (thermodynamic e-assessments for international students) aims to offer online electronic exercises in English for the fundamental subject of technical thermodynamics as a prototype for other subjects of natural sciences, technology, engineering and mathematics (STEM, in German: MINT). This contribution presents our methodology for establishing a comprehensive didactic relation of e-assessments coupled with the lecture content. The implementation of a dynamic system for a continuous year-to-year improvement through the e-learning content and the student feedback is also discussed together with the outcomes of such implementation as a starting point to the successful implementation of e-learning activities in the STEM field of study. [from introduction]
- Andere Ausgabe
- Im Druck erschienen in: 'Wege zum Studienerfolg. Analysen, Maßnahmen und Perspektiven an der Technischen Universität Dresden 2016-2020' bei TUDpress.
ISBN: 978-3-95908-188-7 - Freie Schlagwörter (DE)
- Mentoring, Studienerfolg, Diagnostik, Studienberatung, Digitales Lernen
- Freie Schlagwörter (EN)
- Mentoring, Student Success, Diagnostics, Academic Advising, Digital Learning
- Klassifikation (DDC)
- 378
- Klassifikation (RVK)
- AL 34000
- Verlag
- TUDpress, Dresden
- Publizierende Institution
- Technische Universität Dresden, Dresden
- Version / Begutachtungsstatus
- publizierte Version / Verlagsversion
- URN Qucosa
- urn:nbn:de:bsz:14-qucosa2-743112
- Veröffentlichungsdatum Qucosa
- 31.03.2021
- Dokumenttyp
- Buchbeitrag
- Sprache des Dokumentes
- Englisch
- Lizenz / Rechtehinweis
- CC BY 4.0